lördag 14 september 2013

Nisses tårta


Idag fyller min farbror år. När jag var liten var Nisses födelsedag lite som dagen innan julafton, ni vet när man är sådär spänd av förväntan. Varför det då? Jo för jag fyller år dagen efter.
Nu för tiden känns det dock inte lika kul att fylla år längre. Inget att göra något åt, så det är bara att bita ihop.
Har lagt det sista på morgondagens tårtor, men de får ni inte se förens i morgon.

Om denna tårta då.
Tja, det är väl inte den snyggaste precis. Det var så fin i huvudet, en spritsad tårta i en svag grön ton skulle det bli. Men jag var visst lite väl generös med färgen. Jag skyller på att den är gjort på fredagen den 13:e.
Smaken är densamma som i föregående tårtor.

1 kommentar:

  1. Grönt är min favoritfärg, men den blev kanske lite väl grön för att vara på en tårta! Men himlar vad duktig du är på att baka!
    Grattis på DIN födelsedag!

    SvaraRadera