söndag 26 maj 2013

Mors dag

Skyhigh Chocolate Mocha Delight


 
 
I år fick jag fira mamma själv då Jessica är iväg på andra äventyr. Fast hon fick sin present redan igår. Det är alltid lite svårt att hitta på något då hon fyller så nära inpå mors dag. Så det fick bli ett presentkort på blomsterlandet. Hon löste in det mot lite fina blommor att plantera ute.
 
 Jag tog tillfälle i akt att baka en tårta. Som jag skrev i ett tidigare inlägg tänkte jag testa en ny idé. Nu var det visserligen inte denna jag tänkte på, men det blev ändrade planer och jag experimenterade ihop denna istället.
Den andra tanken står fortfarande kvar på min "att baka-lista" och får bli ett senare projekt.
 
Denna tårtan består av fyra chokladbottnar av det lite "kladdigare" slaget
Fylld med chokladmockamousse med bitar av kaffebönor.
Täckt med mockasmörkräm.
 
Så ville jag testa att spritsa volangmönster vilket var lättare sagt än gjort. Var ganska svårt att få det rakt därför ser ut som hela tårtan lutar. Men det var första gången så jag hoppas det är ursäktat.
Så tänkte jag att om man hittar på något flådigt namn till den så det låter fint i alla fall ;)
 
Jag hann inte göra några dekorationer, så blommorna har jag plockat ute på ett av alla mina äppelträd. Ibland måste man få fuska lite.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar