söndag 8 september 2013

Pappas tårtor



Vilken smak det skulle bli på tårtorna var inte ett svårt val. Pappa älskar citron, så det brukar det oftast bli när det är han som ska firas. De är fyllda med en passion och mangokräm.
"Pinnarna" hittade jag receptet på i en bok och har funderat på att testa länge. Det är smält socker runt en hasselnöt. I boken såg det så himla fint och enkelt ut. Mina blev väl sisådär. Sneda och vinda och stelnat sockergegg i halva köket.
 
Jag tycker guld och vitt passar bra tillsammans, så därför fick det bli temat, med guldvimplar, band och (syns dåligt på bilden) förgyllda fjärilar.
 

Tårtorna gick hem hos gästerna, och på lördag blir det till att baka en likadan till min farbror som fyller då.
På söndag är det min tur att fylla (hujeda mig!) Men då får det bli någon annan tårta. Vilken har jag inte bestämt än. Har många jag skulle vilja prova på min "måste-baka-lista"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar