lördag 30 mars 2013

Påsk 2013



Så blev den tillslut årets påsktårta. Misslyckades totalt med den jag tänkt från början, så det fick bli plan b, men jag kommer testa göra den andra igen någon dag.
Denna tårtan består av en chokladbotten fylld med en chokladmousse gjord på Gräddnougat och grovhackad Daim. På andra lagret är det vaniljkräm.
Alla var supermätta efter påskmaten, men den verkade gå hem i alla fall.
 
Jag gjorde även några cupcakes.
Chokladmuffins med dumlebitar och smält nougat. Toppade med vit chokladfrosting. Enkelt dekorerade med chokladharar och mandelägg.
 

(Jag vet bilderna är kass)
Hittade en bild på jättesöta kycklingcakepops när jag surfade runt häromdagen.
Självklart blev jag tvungen att testa.  Har bara gjort cakepops en gång tidigare, så då får det bli som det blir.
 
God fortsättning på påsken!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar